Ból kręgosłupa a komfort życia

Ból kręgosłupa a komfort życia

Ból kręgosłupa a komfort życia

Ból kręgosłupa towarzyszy nam coraz częściej. Niestety siedzący tryb życia nie pomaga w tym ani trochę.

Pewnie wielu z nas zna ten okropny ból kręgosłupa, który czasem nie pozwala chodzić, siedzieć ani wstać. Ból, który uniemożliwia nam normalne funkcjonowanie. Pomijając wszelkie inne kontuzje, które mogą się zdarzyć, chciałbym dziś krótko napisać o problemach z kręgosłupem, które są często bezpośrednio związane z naszymi ograniczeniami ruchowymi. Niestety sam doświadczyłem tego w mając 20 lat.

Chociaż zawsze trenowałem, byłem aktywny fizycznie i na wf-ie chętnie uczestniczyłem we wszelkiej gimnastyce, to po czasie ból kręgosłupa skutecznie przeszkadzał mi w progresie na siłowni. Dodatkowo moje plecy stały się bardzo okrągłe, a oprócz pogłębionej lordozy mam również pogłębioną kifozę.
Przez to wszystko bardzo ciężko było przyjmować odpowiednią pozycję przy ćwiczeniach. Sam nie wiedziałem jak podejść do problemu, a był on coraz większy.
Staż treningowy rósł, jednak progresu widać nie było tylko ból, który przy martwych ciągach czy przysiadach dawał mi w kość. Przez to pogarszałem swój stan i bałem się dołożyć kolejnych kilogramów na sztangę. Dopiero odpowiednie szkolenie, praktyka i nauka pomogła mi wiele zrozumieć, oraz pomóc sobie samemu.

W czym tkwi problem?

Jest wiele osób takich jak ja z pokrzywionymi plecami, którzy przez ból kręgosłupa nie mogą funkcjonować ani efektywnie ćwiczyć. Podstawą będzie zawsze poprawna technika wykonywania ćwiczeń. Zanim jednak wykonamy poprawnie ćwiczenie, może się okazać, że nasze ciało jest w słabej kondycji. Nie chodzi tutaj o to, jaki dystans jesteśmy w stanie pokonać.

Ograniczenia, które mogą pojawiać się w naszych ruchach oraz bóle kręgosłupa, będą skutecznie uniemożliwiały poprawne wykonywanie ćwiczeń. Dlatego, aby móc dobrze nie tylko trenować, ale również funkcjonować w życiu, musimy mieć możliwość pracy w pełnym zakresie ruchu. Oprócz odpowiedniego zakresu ruchu musimy mieć odpowiednią siłę mięśni, aby mogły nas stabilizować i trzymać w ustalonej pozycji.

Gdzie szukać pomocy?

Jeśli chcesz odzyskać sprawność i zmniejszyć ból kręgosłupa, to powinieneś udać się do specjalisty, który zna się na rzeczy. Odpowiedni trener personalny na siłowni powinien skutecznie pomóc Ci odzyskać sprawność.

Pamiętaj jednak, że taki trening ma trochę inny charakter i odzyskiwanie sprawności od razu na przysiadach czy martwych ciągach to będzie “małe” nieporozumienie. Bóle kręgosłupa mogą się powiększyć zamiast zmniejszyć przez złe przygotowanie. Pomocy możesz szukać również u fizjoterapeuty, który oprócz ćwiczeń powinien porozbijać Ci mięśnie przez masaż.

Podsumowanie

Ważne, abyś wykonywał ćwiczenia, a nie tylko chodził na masaże. Oczywiście muszą to być dobrze dobrane ćwiczenia, które pomogą zwiększać zakres ruchu tu gdzie potrzeba. Pamiętaj również, aby wzmocnić te mięśnie, które są za słabe, aby utrzymywać Twoją postawę w odpowiedniej pozycji podczas ćwiczeń.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak pomagam sobie zmniejszyć ból przy pogłębionej lordozie oraz kifozie, daj znać w komentarzu.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribuj  
Powiadom o