Czy warto trenować?

Czy warto trenować?

Czy warto trenować?

Trening. Część go kocha, a część nienawidzi. Jest pierwszym krokiem większości osób, które chcą zrzucić kilka kilogramów. Czy warto trenować? Te niewygodne ćwiczenia z obciążeniem lub 5-kilometrowe biegi naprawdę przyniosą efekty? Czy może jednak ten czas lepiej przeznaczyć na telewizję lub grę na komputerze?

Warto trenować?

Ależ oczywiście! W tym zabieganym świecie gdzie myślimy tylko o pracy albo siedzeniu przed komputerem, to trening naprawdę może być zbawieniem. Nikt nie musi być mistrzem w biegach, podnosić ogromnych ciężarów ani mieć widocznych mięśni na brzuchu. Ideologia treningu jest tak obszerna, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Kontuzje, bóle, czy ograniczenia można zniwelować właśnie z pomocą treningów. Branża rozwija się dynamicznie i jest wielu specjalistów, którzy pokazują fajne ćwiczenia skutecznie wzmacniające mięśnie. Ćwiczenia, które pomagają utrzymać poprawną pozycję, zlikwidować ból, zwiększyć zakres ruchu, poprawić kondycję czy siłę. Swoją drogą bardzo polecam obserwowanie Macieja Bielskiego, który udostępnia bardzo dużo ciekawych treści.

Znajdź alternatywę

Nawet jeśli nie lubisz zatłoczonych siłowni, to wystarczy zaopatrzyć się w drążek, kettlebell i możesz śmiało trenować w domu z pomocą internetu. Sam wolę wyjść na podwórko i wyszaleć się na świeżym powietrzu, co daje naprawdę masę frajdy. Jeśli dużo czasu w ciągu dnia spędzasz siedząc, to treningi wyjdą Ci tylko na zdrowie, gdyż siedzący tryb życia nie jest najlepszy. Na pewno wzrosną możliwości co do ilości spożycia jedzenia, gdyż trening spali dodatkowe kalorie. Mogą to być właśnie te kalorie, które utrudniają redukcję.

Dodatkowo trening na pewno spowoduje zmiany w sylwetce. Mężczyźni będą mieć szersze plecy i barki, przez co wygląda się korzystniej i skutkuje to wzrostem pewności siebie. Kobiety będą zadowolone z zaokrąglonego tyłka. Dla części dumą mogą być zmiany w sylwetce, o których zawsze marzyli. Jeszcze inni będą zadowoleni, bo przebiegli 10 kilometrów lub wycisnęli 100 kilogramów na klatkę. Każdy odnajdzie swój powód do dumy, wyrobi sobie zdrowe nawyki, systematyczność. Być może marnowanie czasu na bezsensowne rzeczy zamieni na trening, co w konsekwencji zmobilizuje do działania, nauki i popchnięcia swojego życia w mocniejsze i ambitniejsze decyzje.

Tak naprawdę sam musisz sobie odpowiedzieć, czego oczekujesz od treningów i tak je wykonywać, aby osiągnąć wyznaczone cele. Nie musisz chodzić na siłownie 4 razy w tygodniu i robić na każdym treningu innych partii mięśniowych. Treningiem może być gra na boisku w piłkę, bieg po lesie, interwałowe treningi trwające 15-20 minut, które doskonale pomogą spalić tkankę tłuszczową.

Podsumowanie

Warto trenować. Dieta i treningi działają cuda. Wiem, że wiele osób chce po prostu czuć się dobrze w swoim ciele, a za pomocą tych dwóch czynników można to zrobić. Grunt, aby zarówno trening, jak i dieta były odpowiednio dobrane pod nasze potrzeby, ale to odrębny temat.
Mam nadzieję, że tym wpisem przekonam wszystkich nietrenujących do spróbowania. Treningi wzmacniają nie tylko ciało, ale także charakter, co może okazać się nieocenioną korzyścią dla wielu z was.
Trenuj mądrze a w pewnym momencie poczujesz się lepiej i wyznaczysz sobie kolejne cele.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribuj  
Powiadom o