Jak schudnąć?

Jak schudnąć?

Jak schudnąć?

Jak szybko schudnąć to pytanie, które zadaje sobie tysiące osób. Zazwyczaj pojawia się ono przed jakimiś wydarzeniami, na których chcemy wyglądać dobrze (np. wakacje czy ślub). A jak trwoga, to do wujka Google po nowe cudowne diety!

Jak to na początku bywa: dużo warzyw i mało wszystkiego innego, bo kalorie! Zawsze powtarzam, że trzeba rozsądnie podchodzić do tematu odżywiania.
Są metody, które pomogą zrzucić trochę wody, ale efekt wizualny nie będzie zbyt długi i trwały. W przypadku kiedy mamy kilka ładnych kilogramów do zrzucenia, to tak naprawdę nie ma sensu kombinować z jakimiś dietami cud na chwilę.

Chcesz schudnąć?
Mam dla Ciebie złote rady!

Porada nr 1

Wystarczy wziąć się za siebie!
Tylko tyle i aż tyle. Niestety im dalej w las, tym więcej drzew i z czasem napotykasz coraz więcej problemów.
Pierwsze schody to pytanie, co jeść? Szukając odpowiedzi w internecie, znajdujesz tyle informacji, że ciężko Ci będzie zrobić selekcję i wybrać wartościowe produkty (szczególnie jeżeli dietetyka, to nie Twoja dziedzina).

Żeby schudnąć, musisz zrobić dwie bardzo ważne rzeczy w swojej diecie:
• wyeliminować z niej śmieciowe jedzenie, które oprócz pustych kalorii nie daje Ci żadnych korzyści,
• jeść odpowiednią ilość kalorii- zawsze to tłumaczę, że nawet jeżeli chodzisz godzinę dziennie na bieżni i Twoje zapotrzebowanie wynosi 1800 kcal, a Ty jesz 2500, to ciężko będzie schudnąć.

UWAGA!
Wiem, że dla niektórych liczenie kalorii, to totalna abstrakcja, ale czy to powód, że nie będziesz mógł schudnąć? Na szczęście mam dobrą wiadomość. Na początek skomponuj dietę na dobrych podstawach. Użyj tam produktów, które faktycznie są Ci potrzebne i oprócz kalorii dostarczą trochę błonnika, aminokwasów czy witamin.
O tym, jak lepiej jeść i co wybrać możesz poczytać tutaj.

Porada nr 2

Zacznij ćwiczyć!
Uwierz mi, że trening siłowy daje masę korzyści. Przedstawię Ci kilka prostych faktów mniej naukowym językiem.

Powiedz, czy chcesz schudnąć i wyglądać jak patyk, czy wyglądać fajnie, być wysportowanym?
Czy Wy Panie chcecie być bardzo chude, czy może mieć zaokrąglone, przyjemne dla oka kształty?
A Wy Panowie, być bardzo szczupli czy mieć fajną klatę i szerokie barki?

Dla mnie odpowiedź jest tylko jedna, ale chciałem podkreślić jedną rzecz. Trening siłowy nie zrobi z Ciebie kulturysty w kilka miesięcy, a nawet w rok czy dwa. Nie musisz się o to martwić, bo panowie, którzy mają na sobie masę mięśni, rządzą się innymi prawami i dojście do tego poziomu wymaga ogromu pracy, wyrzeczeń, odpowiedniego treningu, żywienia oraz suplementacji.

Nie bój się sali treningowej, to tam powstają wszystkie sylwetki, które tak chętnie podziwiasz na plaży.

Fakty, które przemawiają za wprowadzaniem treningu siłowego:

1. Dobry trening siłowy pomoże Ci spalić pokaźną sumę kalorii (dużo większą niż cardio), dzięki czemu Twój bilans kaloryczny w ciągu dnia będzie łatwiej utrzymać (łatwiej schudnąć), nawet jeśli zjemy odrobinę więcej, to właśnie trening może nas “uratować”.

2. Nauka dobrych wzorców ruchowych pozwoli zmniejszyć ból. W obecnych czasach bóle pleców to norma. Niestety część osób faszeruje się lekami, zamiast dbać o siebie.
Podczas współpracy widzę jak moi podopieczni, którzy przykładają się do treningów, zyskują coraz więcej siły, a bóle pleców ustają. Co najważniejsze przy wykonywaniu codziennych prac domowych, pamiętają jak się schylić, jak podnieść, aby nie zrobić sobie krzywdy.

3. Rozruszasz się, zwiększysz sprawność. Popularne dziś mobilizacje czy aktywacje są naprawdę pomocne i pozwalają nawet najbardziej “zastanych” przywrócić do ruchu. A nie oszukujmy się, większość z nas chce się schylać, podnosić bez uczucia jakby się miało 100 lat.

Te wszystkie zalety będą, jeżeli ćwiczenia będziesz wykonywał poprawnie oraz plan treningowy będzie odpowiednio dostosowany dla Ciebie i Twoich możliwości.

Lato to czas, w którym wyjątkowo zwiększa się ochota na zjedzenie loda. Polecam jednak, żeby pojawił się w Twoim jadłospisie 1-2 razy w tygodniu zamiast 2 razy dziennie.

Podsumowanie

Musimy sobie powiedzieć coś bardzo ważnego. Nie potrzeba cudów, żeby schudnąć. Są tutaj za to same fakty, które działają i pozwolą Ci być zdrowym i sprawnym, a tego powinniśmy wszyscy oczekiwać. Pamiętaj, że dieta to nie katorga. Ja w swoich planach rozpisuję pieczenie, gulasze, zupy, koktajle więc na walory smakowe nikt nie narzeka.
Chcę Ci przez to powiedzieć, że nie musisz jeść kurczaka z ryżem i owsianki przez cały tydzień, są inne sposoby, żeby schudnąć.

Trening siłowy również nie musi być czysto kulturystyczny. Jest dużo opcji i możliwości. Treningi na drążku czy w domu z kilkoma prostymi akcesoriami mogą być świetną alternatywą, jeśli nie masz dostępu do siłowni.
Przeczytaj ostatni post o motywacji, żeby praca szła łatwiej i przyjemniej! Kliknij tutaj.

Jeśli nie wiesz jak zacząć, zawsze możesz mnie zapytać – chętnie Ci pomogę.

Podobał Ci się artykuł? Daj znać w komentarzu (krytyka też mile widziana, będę wiedział co poprawiać).

Udanych wakacji!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribuj  
Powiadom o