Omlet na słodko

Omlet na słodko

Omlet na słodko

Dziś chciałbym Ci pokazać szybki sposób na pyszny omlet na słodko. Króluje on w mojej diecie, bo zaspokaja ochotę na słodkie i można go dowolnie modyfikować. Najlepsze jest to, że omlet może być dobry jako śniadanie, posiłek w pracy, jak również po treningu. Wszystko jest kwestią dobrania odpowiednich składników.

Składniki:

  • 4 jajka
  • 30g odżywki białkowej
  • banan
  • orzechy

Sposób przygotowania:

  1. Jajka wbij do naczynia i dobrze je rozbij.
  2. Dodaj banana pokrojonego na mniejsze kawałki. Jeśli nie masz dostępu do blendera, to należy banana dobrze rozgnieść np. widelcem.
  3. Dodaj odżywkę białkową (u mnie truskawkowo-poziomkowa).
  4. Dodaj garść orzechów (ja wybrałem migdały i orzechy włoskie).
    Jako źródło tłuszczy i element dodatkowej spoistości omleta możesz dodać też wiórki kokosowe (15-30g).
  5. Wymieszane składniki najlepiej zblenduj. Wyjdzie dzięki temu fajna konsystencja i nie będzie żadnych grudek. Jeśli jednak lubisz coś pochrupać, to możesz dodać orzechy już po blendowaniu. Tak naprawdę ogranicza Cię tylko wyobraźnia.
  6. Składniki wylej na rozgrzaną patelnie z posmarowaną olejem kokosowym. Smaż na małym ogniu przez kilka minut szczególnie na pierwszej stronie. Co jakiś czas unieś omleta i sprawdź czy zaczyna się rumienić. Jeśli chcesz nabrać wprawy, to proponuje robić omlety z 1-2 jajek. Mniejszą masę na patelni będzie łatwiej opanować i przekręcić.
  7. Posmaruj dżemem lub masłem orzechowym.

    Taki omlet na słodko możesz zjeść na śniadanie lub posiłek w pracy. Nie zawiera dużej ilości węglowodanów, więc może okazać się trafionym posiłkiem podczas redukcji. Pamiętaj, że do omleta zawsze możesz dorzucić coś od siebie. Zbliża się piękna pora roku i można go wyłożyć np. truskawkami, co jeszcze bardziej poprawi jego smak.

Masz jakieś pytania? Może interesują Cię omlety w innym wydaniu?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribuj  
Powiadom o