Podstawy w drodze po lepsze zdrowie i sylwetkę

Podstawy w drodze po lepsze zdrowie i sylwetkę

Podstawy w drodze po lepsze zdrowie i sylwetkę

Kiedy postanawiasz odmienić swoją dietę, to często działania są zbyt pochopne. Myśl o lepszej sylwetce może spowodować spore zmiany w postępowaniu. Rzucasz się na głęboką wodę, a właśnie to może zrujnować Twoje plany, bo najważniejsze są podstawy.

Chciałbym, aby każdy mądrze zmieniał swój jadłospis oraz styl życia. Jak to mówią: “Co nagle to po diable”. Cytat ten można dopasować doskonale w aspekcie zmiany sylwetki. Wyobraź sobie osobę początkującą, która zaczyna wzorować się na treningu zawodowych sportowców zamiast wprowadzić podstawy. Zapewne intensywność treningu szybko wykończy naszego amatora, a zmęczenie weźmie górę nad wyznaczonymi celami. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że sportowiec ma za sobą wiele lat treningu, które przygotowały jego ciało do takiego wysiłku. Amatorzy często chcą ostro trenować, ale nie chcą trzymać diety i nie skupiają się na innych niezwykle ważnych czynnikach.

To, co widzisz, czyli fajne sylwetki, ogromna siła zawodników czy ich wytrzymałość, to nie kwestia miesiąca. To długie lata sumiennego dostosowania swojego życia do wyznaczonego celu.
A więc co teraz, kiedy chcesz zmienić swoją sylwetkę, a nie wiesz jak zacząć? Zacznij od podstaw!
Chciałbym podrzucić Ci kilka ważnych informacji, które mogą ułatwić rozpoczęcie sportowej kariery albo po prostu zmiany sylwetki.

Odpowiednia dieta i jakość posiłków

Jeśli chcesz trenować i wyglądać jak mistrzowie, to jedz tak jak oni. Jakość jedzenia wpływa nie tylko na rozwój mięśni, spadek tkanki tłuszczowej, ale również na kondycje naszego zdrowia. Jest to jeden z najważniejszych aspektów zmiany stylu życia i właśnie od takiej podstawy każdy powinien zacząć. Więcej o diecie przeczytasz również tutaj.

Eliminacja czynników anty żywieniowych

Punkt ten łączy się z poprzednim, ale wymaga osobnego wyjaśnienia. Często zapominasz o rzeczach, które skutecznie wpływają na pogorszenie zdrowia. Chociaż temat wałkowany jest jako moda, to namawiam do odrzucenia takich rzeczy jak tłuszcze trans, cukier czy popularny gluten (jeśli będziesz chętny, to napisze o glutenie całkowicie oddzielny artykuł). Do wymienionych czynników można zaliczyć też laktozę, ponieważ wiele osób ma po niej problemy, aczkolwiek nie widzę sensu eliminowania na siłę twarogu, jeśli ktoś go lubi i dobrze się po nim czuje.

Odpowiednia kaloryczność

Chociaż na początku nie potrzebujesz ścisłego liczenia kalorii, to problemem może być zbytnie ich ograniczanie w połączeniu ze zwiększeniem aktywności fizycznej. Jesz mało, bo chcesz schudnąć. Unikasz jedzenia po treningu, przez co rujnujesz swoje zdrowie. Niszczysz masę mięśniową, zwiększasz stany zapalne w jelicie, a poziom hormonu stresu wzrasta. W ten sposób nie zrobisz ani dobrej redukcji, ani nie zbudujesz masy mięśniowej. Tak naprawdę wykończysz bardziej swój organizm. Przez tak ograniczone jedzenie mogą pojawić się napady głodu, których nie będziesz w stanie opanować.

Woda

Wiadome jest nie od dziś, że wiele osób ma problem z piciem odpowiedniej ilości wody. Woda jest skarbem dla zdrowia. Kilkuprocentowa utrata wody może skutecznie zaburzyć funkcjonowanie organizmu, dlatego należy poważnie podchodzić do tego tematu. Pij dobre wody (przynajmniej taki Polaris z Biedronki, bo niektóre popularne wody są droższe i gorsze od niego). W okresie wakacyjnym 2-3 litry wody powinienieś wypić bez żadnego ale. Pamiętaj jednak, że nawadniać należy się systematycznie, a nie raz na kilka godzin.

Aktywność fizyczna

Siedzenie to choroba dzisiejszych czasów. Bóle, wady postawy, otyłość, to wszystko jest spowodowane siedzącym trybem życia. Dlatego korzystaj z okazji i chodź na spacery, rozciągaj się o poranku, uprawiaj sport, wybierz rower zamiast samochodu, jeśli to możliwe. Pamiętaj, że treningi muszą być dopasowane do Twojego stażu. Czasem warto pogadać z kimś, kto zna się na temacie, żeby nie popełniać błędów.

Dietoterapia

Ograniczenia często spowodowane są przez aspekty, o których do końca nie wiesz. Przyczyny złego samopoczucia czy problemy ze zrzuceniem wagi mogą leżeć głębiej, niż Ci się wydaje. Takie problemy możesz zobaczyć w wynikach badań krwi. Dlatego, jeśli chcesz naprawić swoje zdrowie, to kompleksowa diagnostyka pozwoli dobrać odpowiednią dietę, witaminy, minerały oraz probiotyki.

Podsumowanie

Chociaż na początku może Ci się wydawać, że to wszystko jest trudne i że jest tego zdecydowanie za dużo, to po czasie docenisz, jak ważne są podstawy w kształtowaniu sylwetki i zdrowia. Droga po zdrowie czasem jest trudniejsza, niż się spodziewasz. Zdecydowanie warto poświęcić część swojego życia na doskonalenie siebie i zdrowia. Po pewnym czasie zobaczysz, ile Ci to dało, i że naprawdę było warto.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribuj  
Powiadom o