Podstawy zdrowego odżywiania

Podstawy zdrowego odżywiania

Podstawy zdrowego odżywiania

Zła dieta nie tylko zaleje Twój brzuch nadmiarem tłuszczu, ale również może powodować zmiany, które znacząco wpłyną na kondycję zdrowotną. Dlatego bardzo ważne są podstawy zdrowego odżywiania, bez których ani rusz.

O podstawach w drodze po lepszą sylwetkę pisałem już wcześniej, a jeśli nie czytałeś, to zapraszam tutaj. Dziś weźmiemy pod lupę kwestie zdrowego odżywiania.

Jaka dieta jest najlepsza?

Pytanie trochę retoryczne, a wiesz dlaczego? Dlatego, że każdy z nas jest wyjątkowy i nie jest możliwe, aby jedna dieta była odpowiednia dla wszystkich. Chodzi tu głównie o kwestie dietoterapii celowanej, która ma likwidować problem zdrowotny. Różni ludzie i różne problemy prowadzą do różnych diet i odmiennych suplementacji i chociaż część produktów może być spójna, to część dla jednych będzie zbawienna, a dla innych zgubna.

UWAGA!
Powyższe informacje powinny dać Ci jasno do zrozumienia, że czasem nie warto ślepo naśladować innych czy to z telewizji, czy mediów społecznościowych. Jeśli chcesz rozwiązać swój problem, to musisz szukać rozwiązań dopasowanych do siebie.
Dla zobrazowania:
To tak jakbyś złamał rękę, a gips założył na nogę. Czy usztywni to złamaną kończynę? Niekoniecznie.

Czy są kwestie dietetyczne, które będą odpowiednią podstawą zdrowego odżywiania dla każdego?

Oczywiście, że tak. Tymi podstawami będzie nisko przetworzona i zdrowa dieta. Nie powinieneś szukać diety, na której szybko się schudnie. Po co Ci krata na brzuchu, jeśli w zamian zaniedbasz zdrowie? Efekty po wyeliminowaniu z jadłospisu sterty śmieciowego jedzenia mogą przekroczyć Twoje najśmielsze oczekiwania.

Co powinieneś usunąć z diety?

Będą to przede wszystkim słodycze, ciasta, słodkie serki i jogurty czy nawet mleko krowie (nie tak zdrowe, jak się wydaje, a wiele osób jest na nie uczulonych), tłuszcze trans, gotowe mięso, które panierowane jest “chemią”, zdrowe batoniki jako przekąski, słodkie napoje, soki, słone przekąski, chipsy, paluszki, solone orzeszki.

Z Twoich półek powinny zniknąć takie produkty jak zupki chińskie i popularne rogaliki z nadzieniem. Niestety te produkty zawierają w swoim składzie tablice Mendelejewa i właśnie takich rzeczy trzeba unikać. Zerkaj na etykiety. Jeśli widzisz masę konserwantów, a w czołówce produktów jest cukier, to nie mówi nic dobrego o produkcie.

Przykład:
Ostatnio moją uwagę zwrócił dżem z czekoladą. Popatrzyłem na etykietę i co tam królowało? Oczywiście cukier. Ponad 60% słoika stanowił cukier. Słoiczek kosztuje 7 zł. Hajs naprawdę się zgadza, ale zdrowie niekoniecznie. Na wszystko można sobie pozwolić, nawet na taki produkt np. na niewielką ilość do omleta, czy jako cukry proste po treningu z ryżem na słodko. Trzeba jednak uważnie dobierać co, kiedy i jak. Oprócz portfela łatwo zrujnować zdrowie smakołykami.

Myślę, że każdy z nas powinien spróbować usunąć pszenice z codziennego jadłospisu. Mimo że wiele osób śmieje się z epidemii glutenu, to jednak warto bliżej przyjrzeć się tej kwestii, szczególnie jeśli chcemy zadbać o konkretne podstawy zdrowego odżywiania.

Jelita są bombardowane coraz to gorszym jedzeniem. Uboga flora bakteryjna, uczulenia, nieszczelne jelita zaczynają towarzyszyć coraz większej populacji, a nie bierze się to znikąd.
Wiele osób nie wie, że pszenica to nie tylko gluten, ale wiele innych lektyn. Problemem większym od glutenu może być wysoce przetworzona forma pszenicy, która powoduje uczulenia, zaparcia i inne dziwne jazdy w naszym układzie pokarmowym. W książce “Dieta bez pszenicy” doktora Davisa możemy przeczytać, jak ogromne zmiany w swoim ciele można odnieść po wyeliminowaniu pszenicy.

Podsumowanie

Najbardziej powinien zainteresować Cię fakt, że po wyeliminowaniu pszenicy wielu ludzi pozbywało się niepotrzebnych kilogramów. Warto się nad tym zastanowić i być może, zamiast spalacza tłuszczu wystarczy odstawić pszenicę. Przemyśl swoje żywienie. Króluje w nim nisko przetworzone jedzenie czy raczej chleb pszenny 3 razy dziennie? Trzymaj się zdrowo! Pamiętaj dieta to nie męczarnie, a smaczne i zdrowe odżywianie, dzięki któremu stajesz się mocniejszy.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribuj  
Powiadom o